מעבדות לחירות-שינוי הרגלים מעכבים ואימוץ הרגלים מקדמים!

איזה אחוז מתוך הפעילות היומיומית שאתם עושים הם הרגלים אוטומטיים?

פרופ' וודס מאוניברסיטת קליפורניה מצאה ש- 43% ממה שאנחנו עושים כל יום נעשה ב"זכות" או "בגלל" הרגלים.

כמה מההרגלים שלכם בעבודה או בבית מקדמים אתכם?

אם אתם מנהלים.. עד כמה ההרגלים שלכם מקדמים מוטיבציה ומחוברות עובדים?

למה בכלל הרגלים חשובים?

כי מזמן אנחנו יודעים ש"משמעת עצמית" זה מאגר מוגבל(מאוד) של אנרגיה. וכי אם אנחנו באמת רוצים להכניס(או להוציא) משהו לחיים שלנו אין כמו שיטתיות, שגרה. חזרתיות. או במילה אחת הרגל.

ברגע שפעולה נכנסת לאזור ההרגל שלנו היא למעשה נכנסת למצב אוטומט. אנחנו לא חושבים עליה. היא מתבצעת באופן לא מודע ואין לנו צורך ב"משמעת עצמית" או בקבלת החלטות כדי שהיא תצא לפועל.

אז קבלו את ה"איך" וגם שני הרגלים חיוביים שמקדמים איך לא.. מחוברות עובדים! כמובן שניתן ליישם גם בנושאים אחרים, והפעם אפילו מומלץ לנסות גם בבית!!

1. הרגל אחד כל פעם!- אז נכון שיש מלא דברים שהיינו רוצים להפסיק או להתחיל.. אבל כמו בכל ניהול שינוי אפקטיבי עדיף לעשות זאת בצורה מדורגת. בחרו כל פעם הרגל חדש שתרצו להכניס.

אז איזה הרגל תרצו להכניס? פירגון? ניהול בגישת החוזקות? חקר הצלחה? תקשורת אמפתית?

2. קודם מכניסים אח"כ מוציאים-אם למשל אתה או את מנהלת, ואת רוצה להיפרד מהרגל "הביקורתיות" אז במקום לנסות לבקר פחות פשוט נסי לפרגן יותר! ככל שתרבי בפירגון תתקבע האלטרנטיבה הזו במוח עד שלבסוף הפרגון יחליף את הביקורת.

טיפ: לפרגן באותנטיות, ל"חפש" אנשים על הטוב שבהם, לפרגן על המעשה ולא על העושה("ניתחת את הדוח בצורה יסודית ומקיפה" במקום "אתה אלוף", זהירות!- פירגון זה מדבק ומייצר אווירה ארגונית חיובית! :)

3. מצמידים הרגל חדש להרגל ישן-נניח שאנחנו רוצים להטמיע ריטואל של חקר הצלחות בארגון. ללמוד גם ממה שעובד ולא רק ממה שלא.. כי אנחנו יודעים שזו הדרך לשכפל הצלחות!

אז במקום לחשוב על פלטפורמה חדשה לחקר הצלחה, ולהסתבך עם איך מכניסים את זה ללו"ז העמוס ממילא שלנו, הדרך הטובה והפשוטה ביותר תהיה להצמיד את ההרגל החדש להרגל שכבר קיים. אם לדוגמא יש בצוות הרגל של ישיבת צוות אחת לשבוע, ניתן להגדיר שמבצעים חקר הצלחות במסגרת הישיבה השבועית. להחליט שפותחים כל ישיבה ב-15 דק' של ניתוח הצלחה!

טיפ: שני שלבים פשוטים לחקר הצלחה: 1. זהו הצלחה- הישג משהו שאתם גאים בו ברמת העובד או הצוות, 2. שאלו את עצמכם, את העובד או הצוות בזכות מה? מה בדרך שבה חשבנו פעלנו, התנהגנו הוביל להצלחה. יצרתם רשימה? מעולה! הפיצו את הידע במטרה לשכפל אותו כדי להגיע להצלחה הבאה!

4. תנו לעצמכם חיזוק! זוכרים את תיבת סקינר? גירוי- תגובה- חיזוק. ככה אנחנו לומדים גם שאנחנו צעירים וגם שאנחנו מבוגרים. כמה פשוט- כאשר אנחנו מקבלים פרס/חיזוק עבור התנהגות רצויה –אנחנו מגדילים את הסבירות שההתנהגות תחזור על עצמה ולאחר מס' חזרות אפילו תהפוך להרגל. חיזוק יכול להיות תגובה טבעית כמו תחושת משמעות וסיפוק שנוצרת בעקבות ביצוע משימה שהגדרתי לעצמי או פידבק חיובי מהסביבה או אפילו משהו חיצוני שהגדרתי לעצמי כפרס עבור השלמת המשימה כמו פינוק של קפה/הפסקה..


ועכשיו אתם בטח שואלים כמה זמן לוקח להטמיע הרגל חדש?

יש מצב שקפץ לכם לראש המספר 21?!! אז זה הזמן לנפץ מיתוס, להגדיר "אגדה אורבנית" או במילים יותר עכשוויות פייק ניוז!!

אגדת ה-21 יום התקבעה עוד משנות ה-60 תודות לד"ר מקסוול מלץ. מלץ שהיה פלסטיקאי שם לב שלמטופלים שלו לוקח 21 יום כדי להתרגל למראה החדש שלהם בעקבות הניתוח. אבל מחקרים עדכניים בתחום רכישת ההרגלים מראים לנו שלוקח להטמיע הרגל חדש בין 18 ל-254 ימים!...

במה זה תלוי? כמו תמיד בנסיבות, בתכונות ומאפייני אישיות, בתרבות, חינוך, במוטיבציה ואפילו בגנטיקה.

מה שבטוח שמפתח להצלחה הוא חזרתיות, שיטתיות ועקביות.

אז איזה הרגלים תרצו להטמיע ?

בהצלחה ופסח שמח!

גורמים-מחוברות-עובדים
שינוי- הרגלים חדשים!