• אורי ארליך

12 פרקטיקות למחוברות עובדים. פרקטיקה מס' 2- פירגון או "רק מילה טובה או שתיים לא יותר מזה"..


כולנו רוצים שיראו אותנו ויעריכו את המאמצים שלנו, למילה טובה מהמנהלת הישירה שלי,

יש כ"כ הרבה כוח.

פרגון. בלי קשר למשוב. בלי אג'נדה, בלי "אבל", פירגון כזה שעומד בפני עצמו. פשוט לראות

את העובד על הטוב שבו ולדבר את זה.

לדבר את זה שאני רואה שלמרות שהתקופה לא פשוטה, היא או הוא עומד ביעדים או עושה

מאמץ לעמוד ביעדים, לפרגן על הרוח הטובה והאנרגיה שהוא מביא לצוות, לפרגן על

מיומנויות שהוא שיפר, על זה שהוא מתנדב, משקיע, נותן מעצמו, על הרצון שלו ללמוד

ולהתפתח, על שיחה טובה ששמעתי עם לקוח או קולגה, על משימה שהוא ביצע היטב או על

השתדלות. לפרגן. "לחפש את העובדים על הטוב שבהם" ולדבר את זה.

עובד שרואים אותו רואה בחזרה. את המנהל, את הצוות, את הארגון. יש שקוראים לזה

עיקרון ההדדיות. לעובד שמרגיש מוערך יש יותר מוטיבציה וחשק לעשות ולעשות

מעבר עובד.ת שמעריכים אותו.ה מעריך בחזרה.

הינה 3 כללים לפרגון איכותי:

1 .אותנטיות! אל תפרגנו סתם. לא כדי לרצות, בטח לא כדי לקדם אג'נדה כלשהי. פרגנו "על

אמת", כי מגיע.

2 .אל תפחדו שהעובד "יעוף על עצמו". שיעוף. מצוין. תחושת מסוגלות עצמית מקדמת יופי

של ביצועים. ואל תדאגו פרגון זה לא במקום לשים גבולות ואיפה שמגיע אז מגיע לכאן או

לכאן.

3 .פרגנו על הדרך ולא רק על התוצאה. יתכן שהעובד לא עמד במשימה או ביעד החודש,

אבל הוא השתפר או עשה מאמץ אדיר. הראו לו שאתם מעריכים זאת. גם כי מגיע, וגם

שמפרגנים על דרך חיובית, על מאמץ יש נטייה לעשות אותה שוב, להמשיך להתאמץ. בד"כ

עקביות ושיטתיות במאמץ תביא גם לתוצאות טובות. צרו קשר: 052-62-62-920

בהצלחה! נשמח ללוות אתכם בתהליך הערכה ומשוב לעובדים ומנהלים.

צרו קשר: 052-6262920

  • LinkedIn
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Facebook - White Circle