• אורי ארליך

"רק מילה טובה או שתיים לא יותר מזה"

השבוע בכניסה לחדר הישיבות של נשיא בית המשפט בחיפה נתקלתי בשלט 101 דרכים לפרגן. למנהלים שאני מלווה אני תמיד אומרת שפרגון הוא כלי ניהולי. תפרגן על הדרך ועל תוצאה רצויה או בקיצור על מה שחשוב לך כמנהל והיא תחזור בסבירות גבוהה.

תפרגן על שיתוף פעולה בין חברי הצוות- הם ישתפו פעולה יותר, תפרגן על הגעה בזמן העובד יגיע יותר בזמן, תפרגן על עמידה ביעדים.. אותו דבר גם עם הילדים שלנו ועם הבני זוג ואפילו עם עצמינו. אני תמיד מפרגנת לעצמי על הימים שאני מצליחה לקום ולעשות ספורט! כללים לפירגון מוצלח: 1. תפרגנו על המעשה ולא על העושה-זה האיזון בין״אתה מלך״ או ״גאון״ לבין לפרגן למישהו ספציפית על התנהגות כמו הצלחת להגיע בזמן בארבעת הימים האחרונים. או היום בישיבת צוות היית מאוד פעיל ונוכח. במקום הציור מהמם! איזה יופי שהשתמשת בכל המרחב של הדף וככ הרבה צבעים.. 2. פרגנו גם על הדרך ולא רק על התוצאה. פרגנו על המאמץ. לא תמיד העובד או הילד שלנו הצליח. הגיע לתוצאה הרצויה. אבל אם נפרגן על הדרך ועל המאמץ. הוא יחזור ויתאמץ וסביר להניח שהוא בסוף יצליח. 3. פרגנו באותנטיות ולא סתם כדי לפרגן! מנפלאות הפסיכולוגיה החיובית אבל לא רק..#פסיכולוגיה_חיובית

  • LinkedIn
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Facebook - White Circle