top of page

8 פרקטיקות למחוברות עובדים: פרקטיקה מס' 4 # ניהול בגישת החוזקות

במה את חזקה? במה העובדים שלך חזקים?

הרבה פעמים שאני שואלת את השאלה הזו במסגרת תהליכים לפיתוח מנהלות ומנהלים אני מקבלת את התשובות הבאות:

• אני מצוינת ביחסי אנוש

• אני מעולה בלהשפיע ולרתום את העובדים

• אני.....

ואז אני עונה.. יכולים להיות לי 15 מנהלות ומנהלים מצוינים שמעולים ביחסי אנוש, בלהשפיע על ממשקים או לרתום את העובדים שלהם למשימות אבל כל אחד עושה זאת ממקום אחר לגמרי.

מנהלת אחת מצוינת ביחסי אנוש כי היא הכי טובה בתקשורת והעברת מסרים, היא מדברת בצורה מרתקת, מלאה בסיפורים ודוגמאות, שהיא מספרת אנשים מתמגנטים אליה ככה היא עושה יחסים, מנהלת אחרת אלופה ביחסי אנוש כי היא טיפוס כריזמתי, היא מרגישה בנוח במפגש עם אנשים חדשים, מתיידדת בקלות ועושה קשרים מהר.

ומנהלת אחרת מצוינת ביחסי אנוש כי יש לה יכולת הרמונית ליצור מכנה משותף מהיר ו....

פעם האמינו בדמות "המנהלת הטובה" כדי להיות מנהלת מצוינת את צריכה להיות תקשורתית, כריזמתית, אסרטיבית...וככה היו "משכפלים" מנהלות ומנהלים בקורסים לפיתוח מנהלים.


היום אנחנו יודעים משהו אחר לגמרי. כדי להיות מנהלת מצוינת. כדי להיות עובדת מעולה. את לא צריכה להיות כמו אף מנהלת או עובדת אחרת. דמות המנהלת הטובה היא פיקציה. כדי להיות מנהלת מעולה תבינה במה את חזקה מה את עושה הכי טוב ואת הדבר הזה תביאי לניהול.

ויותר מכך כדי להיות מנהלת מעולה שמחברת את העובדים שלך אליך, למשימה, לצוות לארגון, תביני במה כל עובד שלך חזק, מה הוא עושה הכי טוב ותאפשרי לו להביא את זה לידי ביטוי.

זה אומר שאני מנהלת כל עובד קצת אחרת. שאני מדברת לכל עובד באופן שונה, שאני מקצה משימות בהתאם לתחומי עיניין יכולות וחוזקות, שאני מבינה שיש יותר מדרך אחת לעשות משימה בצורה מעולה.

זה אומר שאני משקיעה זמן ומאמצים ועוזרת לעובדים שלי להבין במה הם חזקים ואיך זה בא לידי ביטוי בעבודה.

להיות מנהלת חזקה, להיות מנהלת שמחברת את העובדים מתחיל בלהבין במה את עושה הכי טוב?

ובמה כל עובד שלך אלוף.?!


bottom of page