top of page

מחשבה בוראת מציאות

מנהל אחד גאון והכוח של מילה אחת קטנה. מפגש 6 מתוך 7, קורס פיתוח מנהלים. כמו כל מפגש אני תמיד מתחילה בשיתופים שלהם, לשמוע איך היה השבוע, כלים שהם הצליחו ליישם, דילמות אתגרים (זה תמיד אבל תמיד, החלק הכי חשוב של המפגש ..). ואז הוא סיפר. לקוח אחד כתב לו "**לא** לשלוח שוב את אמיר"(שם בדוי של אחד העובדים שלו..). ואז...הוא ממשיך ומספר בדרמטיות... חשבתי מה לעשות והחלטתי להוריד את המילה "לא". ככה שנשאר המשפט: "לשלוח שוב את אמיר". אמיר ראה את זה במערכת, שמח שהלקוח רוצה *רק* את השירות שלו! ויצא לדרך.! מפה לשם אמיר הצליח לפתור את התקלה והלקוח יצא סופר מרוצה. אמיר יותר. אתה גאון!!! אמרתי לו. עכשיו שלא תבינו לא נכון. אני לא בעד מניפולציות.. אבל.. תכל'ס הוא הדגים בקלילות כמה כוח יש למחשבות שלנו. אפקט פיגמליון קלאסי. הרי אם הלקוח רוצה רק אותי שוב, סימן שהוא מרוצה ממני, עשיתי עבודה די טובה בפעם הקודמת וכנראה אני אעשה עבודה טובה גם עכשיו, אני הולך בביטחון, עושה כל מה שאני יכול כדי להצליח (יש לי את זה!!) ו...אני באמת מצליח. אבל..., אם הלקוח במפורש ביקש שאני *לא* אגיע=הוא לא מרוצה ממני, היי מה זה אומר עלי? אולי אני לא כזה טוב? אני ניגש למשימה בחוסר ביטחון, זה מחבל לי גם במיומנות ואולי באופן לא מודע אני פחות מתאמץ להצליח(כי הרי מה הסיכוי שאצליח?!) ו.....כצפוי אני..... לא מצליח.

אז, למילים אין כוח מיסטי אבל, יש להן כוח לעצב את האמונות שלנו ביחס לעצמינו וליכולות שלנו.. ובהתאם להשפיע על ההתנהגויות שלנו..על המאמץ שנשקיע. והתוצאות?..הן לא מאחרות לבוא. אז תכל'ס תאמינו. במי? בעובדים שלכם. בילדים שלכם. קודם כל בעצמכם. למה? כי כמנהלים וכהורים "להאמין" זה התפקיד הכי ראשוני שלנו. כמנהלים זה התנאי הכי בסיסי למחוברות עובדים ולביצועים גבוהים. שבוע טוב!

פסיכולוגיה-חיובית-אפקט--פיגמליון
פסיכולוגיה-חיובית-אפקט-פיגמליון

bottom of page