top of page

דברים שהלוואי וידעתי כשנכנסתי לתפקיד הניהולי הראשון שלי-פוסט שני בסדרה

את שלושת הטיפים הראשונים הזכרנו בשבוע שעבר ותוכלו לקרוא עליהם שוב ממש פה

והינה שלושת הטיפים הבאים למנהל החדש בכניסה לתפקיד:

1. קודם תבין ורק אז תהיה מובן. תקשורת בין אישית היא כנראה המיומנות הכי חשובה וגם הכי מורכבת. את רוב היום אנחנו מעבירים בלהעביר ולקבל מסרים, וכשזה עובד -זה נפלא ומייצר שותפויות נהדרות וכשזה לא.. מילה אחת יכולה להרוס ברגע, משהו שעבדנו ממש קשה לבנות.

היה פתוח למסרים שהעובדים שלך מעבירים לך. הקשב, הרבה לשאול שאלות, רשום לעצמך הערות, היה צנוע, קבל ביקורת. וכשאתה נותן משוב הקפד לבקש אחד בחזרה.

2. למד מהטעויות שלך! ותן להן פומביות.

אנחנו יכולים להסתכל על הטעויות שלנו כאל כישלון. להתבאס מהם ואפילו לנסות להסתיר אותם, מה שנקרא "פדיחה שלנו". נורא קשה להחצין את הטעויות שלך בטח שאתה מנהל "חדש" ועוד לא בטוח בעצמך.

לטעות זה מבאס אבל זה חלק מהמשחק. הטעויות שלנו מלמדות אותנו מה "לא לעשות" בפעם הבאה, מכוונות ומדייקות את העשייה שלנו, יותר מזה מנהל אמיץ עושה פומביות לטעויות שלו. למה? כדי ליצור ביטחון פסיכולוגי בצוות. לאפשר מודלינג של מרחב התנסות ,טעות ולמידה. לצמצם הסתרה. או כמו שהסבתות שלנו היום אומרות "מי שלא עושה לא טועה". אנחנו רוצים שהעובדים בצוות יקחו סיכונים, יעשו, יטעו, ילמדו, יתקנו יצרו ויחדשו, זה התהליך וממש אי אפשר לוותר על טעויות בדרך.

3. למד מההצלחות שלך!

הטעויות אומנם מלמדות אותנו מה "לא לעשות" אבל ההצלחות מלמדות אותנו מה "כן" לעשות!

העיניין הוא שאת ההצלחות שלנו אנחנו נוטים לקחת כמובן מאליו. אנחנו לא תמיד עוצרים לפרגן או ללמוד מהם.

למידה מהצלחות לא רק תיצור רגשות חיוביים ומוטיבציה בצוות מעצם העיסוק בהצלחה על פני הכישלון אלה גם תאפשר לנו לזקק את המתכון שעובד ולשכפל אותו בפעם הבאה.

אז בפעם הבאה שאתה מצליח, שעובד שלך מצליח שהצוות מצליח תעצור לשאול: אל תיקח זאת כמובן מאליו אלא תשאל: בזכות מה??

בהצלחה!!

גורמים-מחוברות-עובדים
כניסה לתפקיד ניהולי

bottom of page