top of page

לא מחכים לעונת המשובים כדי לתת משוב!

משוב!! רב המנהלים אוהבים לערוך שיחות משוב כמו שהם אוהבים ללכת לרופא שיניים.. העובדים מצידם, כמהים למשוב אבל לאחריו רבים מהם מדווחים שהוא אינו מייצר מוטיבציה לשינוי וספק האם אכן מתקיים שיפור בביצועים בעקבותיו. משוב הוא המיומנות הניהולית החשובה והמשמעותית ביותר להתפתחות ולשיפור ביצועים. אז איך סוגרים את הפער והופכים את המשוב אפקטיבי? *לא* מחכים לשיחת המשוב השנתית או החצי שנתית.. אפילו לא הרבעונית! (שיחת המשוב השנתית היא אירוע שעומד בפני עצמו. עוד על זה בפוסט הבא ) *מה כן?* מאמצים שגרת משוב שבועי פשוט וענייני שכל הפוקוס שלו הוא תקשורת ממוקדת ביצועים! וכן! אפשר ורצוי בהחלט לשלב אותו במסגרת שיחת 1:1/ פ״ע. 5 טיפים ניהוליים למשוב *שוטף* שתכל׳ס משפר ביצועים!!: 1. עשה לך הרגל - *מידי שבוע* בצע review על אחת המשימות של העובד והקדש כמה דקות לתת משוב. *שהמשוב מתבצע על בסיס שוטף הוא לא תיק פלילי. הוא קצר וממוקד. 2. תתחילו בלהתעניין - איך היתה המשימה הספציפית לעובד או לעובדת? מה היה קל ופשוט ביחס למשימה? מה היה יותר מורכב? מה הוא או היא חושבים על דרך הביצוע ועל התוצאה? *דיאלוג משמעותי שנותן מקום לעובד הוא הדרך הטובה ביותר להפנמה ומחויבות לנאמר. 3. זה הזמן שלכם להביע דעה! מה אתם חושבים על דרך הביצוע? איזה פעולות נעשו בצורה טובה ואיזה פעולות היה אפשר לבצע אחרת? גבו בדוגמאות!! היו קונקרטיים!! *דוגמאות ספציפיות שיח התנהגותי עוזר לעובד להבין מה להמשיך לעשות ומה להפסיק לעשות. 4. הסתכלו קדימה- תכל׳ס זה הכי חשוב כי העבר כבר עבר.. ואנחנו מכוונים להתפתחות! לכן, ביחס למשימות הבאות חשבו *ביחד* על מה חשוב להקפיד, הגדירו ציפיות, דרך ביצוע ותוצאה מיטבית. 5. הציעו עזרה ותמיכה במקומות שצריך להתמקצע, לסגור פער, הציעו חניכה וליווי רלוונטיים.

למה? כי משוב לפני הכול זו תקשורת בין עובד למנהל כי כולנו רוצים לדעת ״איפה אנחנו נמצאים״ כי ככה מתפתחים-מהתבוננות על העשייה השוטפת ושיח על מה שמתבצע טוב וגם על מה שפחות והכי חשוב איך סוגרים את הפער!! כי בקצבים המטורפים של היום לא באמת מותאם לתת משוב בפעם בשנה/ חצי שנה או רבעון. כי אם המטרה של המשוב הוא שיפור ביצועים -שיח שוטף על הביצועים הוא הדבר הכי רלוונטי לעשות! בהצלחה!!! אורי

גורמים-מחוברות-עובדים
משוב אפקטיבי

Comments


bottom of page