top of page

8 פרקטיקות למחוברות עובדים: פרקטיקה מס' 7 # התפתחות ולמידה

בעידן שבו הידע כ"כ זמין ונגיש, בעידן שכל עובד בין אם הוא שכיר או עצמאי חייב לפתח את המותג האישי שלו, למידה היא שם המשחק. משהו קרה לאחרונה, יותר ויותר אנשים מבינים זאת ולוקחים אחריות על הלמידה וההתפתחות שלהם.

אנחנו לומדים דרך כל המידע שזמין לנו ברשת, דרך פודקאסטים, קורסים מכוונים, בארץ, בעולם NAME IT.

הידע כבר לא נגיש רק למומחים ושמור באתרים סגורים, או בקורסים מפונפנים, אם אתה רוצה ללמוד משהו, אפילו להיות מומחה, תמצא את הדרך, תמצא את הידע ואפילו בחינם.

ובואו לא נשכח גם את פרדוקס הלמידה 👀: עם התפתחות הטכנולוגיה והקצבים המטורפים בעולם, נדמה שמה שלמדנו אתמול כבר לא רלוונטי, ומי באמת יודע מה יהיו מיומנויות ומקצועות העתיד?.

אז מה כן?? ואיזה ערך ייחודי יש לארגונים בעולם ההתפתחות והלמידה ?

האם "התפתחות ולמידה" עדיין קלף במשחק מחוברות העובדים? לארגון שמאפשר לעובד ללמוד ולהתפתח יש יתרון? ואיך עושים זאת?


בהחלט כן! אבל כללי המשחק התעדכנו והנה כמה רעיונות רלוונטיים:

🎯ללמד איך ללמוד. ת’כלס זה מה שחשוב. כי בעידן שהכול משתנה וכל הזמן אנחנו צריכים להתעדכן ולהתחדש יחד עם הטכנולוגיה המתפרצת ומגמות השוק, יותר חשוב מלהקצות לעובדים קורס כזה או אחר להקצות קורס/ משאבים שיתנו להם את הכלים "איך לומדים"? איך מייצרים מוטיבציה ללמידה עצמית, מהו סגנון הלמידה של כל אחד וכו'. .

🎯להפוך עובדים למומחי ידע בארגון: נגמר המשפט ושמעתם WIN WIN? זה בדיוק זה. ההמלצה היא למפות את המומחים בארגון שלנו כל אחד בתחומו ולאפשר להם להפיץ את הידע בארגון, ללמד אחרים. איך? במפגשים 1:1, בקורסים מקוונים, בפורום ארגוני שבמסגרתו הם עונים על שאלות, בפינה שבועית של "שאל את המומחה".. ועוד

🎯ללמד לא רק כדי לסגור פערים, אלה גם כדי לפתח את אזורי החוזקות של כל עובד. תחשבו איזה תפיסה מהפכנית זו עבור מחלקת למידה שמציעה קורסים באזורים בהם אתה חזק..וכך מעודדת אותך להיות באמת מומחה בתחום שאולי עד לא מזמן היית בו בסה"כ טוב +.

🎯וברוח התקופה ללמד מה שרלוונטי ונותן ערך לכרגע!! ללמד איך להתמודד עם אי וודאות ועם מציאות משתנה. ללמד איך לנהל מרחוק, ללמד איך לווסת לחץ ורגשות קשים. ללמד איך לחבר את העובדים גם שאני לא רואה אותם פיזית.

התפתחות ולמידה. זה שם המשחק. תמיד היה.

רק בזמן האחרון חלק מהכללים התעדכנו.

bottom of page