top of page

שיחת משוב אפקטיבית

רק 26% מהעובדים מסכימים שהמשוב שהם מקבלים עוזר להם לשפר ביצועים.

לפי מכון גאלופ משוב שנעשה לא טוב, גורם לירידה של 35% בביצועים!

אז איך נותנים משוב אפקטיבי?

כזה שמשפר את הביצועים ולא לוקח אותנו אחורה?

הנה 4 עקרונות ו-4 טיפים ניהוליים שיעזרו למנהלים שביננו לתת משוב שמשפר ביצועים:

1.משוב כדיאלוג.

אם חשבתם שאתם הולכים לשבת מול העובד "ולהרביץ בו תורה" אז פחות. וזה בכלל לא משנה אם המשוב הוא "חיובי" או "שלילי". משוב אפקטיבי הוא כזה שמייצר דיאלוג בין מנהל לעובד. מעורבות העובד בשיחה רותמת ומייצרת מחויבות אצל העובד.

טיפ ניהולי: באמצע שיחת המשוב שאלו את עצמכם מי מדבר יותר. אתם או העובד?? אם עניתם לעצמכם(בשקט :)) שאתם, אז אתם לא בכיוון!. תפסיקו לדבר ותתחילו לשאול שאלות.!!

2. הכללות OUT דוגמאות והתנהגויות IN.

משוב אפקטיבי הוא כזה שנותן לעובד דוגמאות קונקרטיות על בסיס התנהגותי. לטוב ולרע. מפרגנים- תנו דוגמאות קונקרטיות על מה וממה אתם מרוצים. לשיפור: תנו דוגמא והישענו על התנהגות.

טיפ ניהולי: תנו משוב רק על דברים שבכוחו של העובד לשנות. דברו על מחירים ותועלות הן ברמת העובד והן ברמת הצוות.

3. חוזקות רבותיי חוזקות!

חשוב לכם לראות את העובד באופן הוליסטי? הייתם רוצים שהעובד ירגיש שיש לו משאבים לעשות את השינוי? שאתם רואים אותו כאדם ומעריכים אותו?

בכל שיחת משוב שקפו לעובד את החוזקות שלו. כפי שאתם רואים בהתנהלות שלו מולכם, בצוות, עם לקוחות, עם קולגות, ביחס ליעדים. גם פה תמכו בדוגמאות קונקרטיות.

חברו יחד עם העובד בין חוזקותיו לבין המטרות וחשבו יחד איך הוא מבטא את החוזקות ביחס למשימה/למטרות/לאתגרים.

טיפ ניהולי: לכל אחד יש חוזקות! חפשו סיפורי הצלחה.

4. יעדים!

עודדו את העובד להגדיר יעד לביצוע. עקבו אחר היעד. עד שיחת המשוב הבאה.. פרגנו על הגעה ועודדו גם אם העובד עוד לא שם.

טיפ ניהולי: הגדירו יחד יעד קונקרטי. פשוט ובר ביצוע. לא לקפוץ גבוה מידי.




bottom of page